sâmbătă, 29 iulie 2017

PIURE DE CARTOFI CU ULEI DE MĂSLINE


Ingrediente:
(pentru 1 porţie, dacă e meniu de sine stătător):

500 g cartofi,
2 linguri ulei de măsline,
1 lingură smântână dulce 
sau 2 linguri de lapte dulce (încălzite),
20 g unt,
1 linguriţă oţet alb,
sare,
piper proaspăt măcinat.

Mod de preparare:

Umplem pe trei sferturi o oală cu apă şi o aducem la temperatura de fierbere.

Între timp, spălăm cartofii, îi decojim şi îi tăiem în sferturi. Când apa a ajuns la punctul de fierbere, adăugăm cartofii şi îi lăsăm să fiarbă circa 20 de minute, până când se simt moi atunci când sunt înţepaţi cu o furculiţă.


Aici sunt 500 g de cartofi cântăriţi după curăţare




Scurgem apa din oală şi punem cartofii la loc. Punem oala cu cartofi pe foc mic şi, cu un zdrobitor de cartofi, facem piureul în apa rămasă. Adăugăm uleiul de măsline, smântâna (sau laptele) şi untul. Punem la sfârşit şi oţetul şi asezonăm cu sare şi piper.

Pentru servire, punem piureul în bol. Facem cu dosul unei linguri o gaură la mijloc şi turnăm în ea o lingură de ulei de măsline, care-i va spori savoarea.



Se serveşte imediat. Se pot asocia murături, de exemplu gogoşari marinaţi.



Poftă bună !

Notă: Unele persoane se pot întreba: de ce ulei? Nu uitaţi că sunteţi pe un blog de vegetarieni şi pentru un vegetarian asta poate fi grăsimea pe toată ziua, iar excluderea totală a grăsimilor din alimentaţie este foarte nocivă şi poate duce la multe dezechilibre şi boli. Grăsimile furnizează cu 125% mai multă energie decât carbohidraţii (zaharurile) sau proteinele. Ele sunt nepreţuite pentru menţinerea echilibrului de vitamine ale corpului, pentru că sunt purtătorii vitaminelor A, D, E şi K, mai ales, întrucât acestea sunt solubile în grăsime. O dietă echilibrată trebuie să ţină seama de asta şi să includă tipul potrivit de grăsimi ca surse importante de vitamine.
Grăsimile sunt componente esenţiale ale celulelor şi ţesuturilor organismului, DAR NUMAI CÂND ACESTEA SUNT GRĂSIMI NATURALE, care nu au fost supuse căldurii excesive prin preparare termică, mai ales prin refolosirea aceluiaşi ulei ars la prăjeli.
Trimiteți un comentariu