duminică, 14 iulie 2019

SARAMURĂ DE PEȘTE


Ingrediente:

10 - 12 pești mai mici 
(circa 150 -200 g fiecare),
sau un pește de mărime medie,
ardei iute, cimbru, căței de usturoi tăiați 
(toate sau la alegere).

Mod de preparare:

Peștii se curăță de intestine și branhii, dar nu și de solzi, și se spală, lăsându-i întregi. Se șterg bine la suprafață cu un șervet de hârtie. 

Într-o tavă din tablă mai veche, nesmălțuită, se pune un strat de sare cu grosimea de 2 - 3 cm, care se așează pe un disc de metal pus pe un ochi de aragaz. Se lasă să se înfierbânte, întorcând-o cu o lingură de lemn. Când sarea este foarte fierbinte, se așează peștii pe ea, unul lângă altul, lăsându-i în sare, fără să se întoarcă, până se rumenesc (circa 10 minute), apoi se pot întoarce și pe partea cealaltă. Dacă sarea nu e suficient de fierbinte sau peștii sunt uzi, aceștia nu se vor coagula repede și vor absorbi prea multă sare. 

Când sunt prăjiți, peștii se pun pe o planșetă; li se îndepărtează solzii cu un cuțit ascuțit (în direcția inversă așezării lor) și, fără să se mai spele, se așează pe un platou, turnându-se peste ei apă fierbinte cât să-i cuprindă; apa se va săra suficient de la sarea rămasă pe ei.

În saramură se adaugă 2 - 3 bucățele de ardei iute (sau după gust). Ardeiul iute se poate înlocui cu câțiva căței de usturoi tăiați felii sau zdrobiți, sau/și cu o ramură de cimbru. 

Saramura se pregătește la fel și din pește mai mare, prăjit la grătar sau la proțap sau pe o placă de sare, în cuptor. 

Eu am folosit o placă de sare de Himalaia cu suport de metal pentru coacerea peștelui întreg în cuptor:






Am lăsat peștele la copt la 185 grade, 20 de minute pe o parte, apoi l-am întors pe partea cealaltă și l-am mai lăsat încă 20 de minute.



La scoaterea peștelui din cuptor, am îndepărtat pielea, aripioarele, șira spinării și capul, iar restul cărnii am pus-o într-un vas în care poate să stea și lichidul - pregătit din timp, și care se toarnă întotdeauna fierbinte:



Apa turnată peste el nu a mai necesitat sare pentru că și-a tras suficientă de la placa de sare pe care s-a copt. Dacă nu a absorbit destulă sare, atunci mai adăugăm în apă, dar atenție să nu-l sărăm prea tare.







Vasul pe care l-am folosit e prevăzut cu un suport pe care se pot ține aprinse 3 lumânări, pentru a-l menține fierbinte până la servire.




Se distribuie pe platouri împreună cu lichidul de la saramură.

Se servește ca fel întâi, alături de măsline murate.





Poftă bună !

Max's concept.
© Copyright 2019 MAX'S CONCEPT

Niciun comentariu: